söndag 12 december 2010

Träning vecka 49

Måndag: Skidåkning i Lappfors, 11 km
Tisdag: Vila
Onsdag: Skidåkning i Solf, 14 km
Torsdag: Styrketräning + 800 m simning
Fredag: Vila
Lördag: Skidåkning i Solf, 14 km
Söndag: Skidåkning i Nykabi, 7 km

Total träningstid: Ca 6 timmar
Skid-km: 46

Ikväll var det två modiga systrar som trotsade kylan (-17 grader) och åkte till skidspåret. Vi iddes inte skida så långt då det var så pass kallt, fastän vi gärna skulle ha velat. Spåret i Nykabi är jättebra skött och terrängen är varierande. 

Jag borde ta mig till sportaffären och köpa ett par nya skidskor, eftersom mina nuvarande är lappade med silvertejp. Men kanske jag väntar tills rean börjar. De Madshus-skidskor som jag har suktat efter kostar ännu 200 €, vilket känns lite väl dyrt. Men röda och fina är de!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar