onsdag 29 december 2010

Nyaste älsklingarna

Nu är de här skidskorna äntligen mina: Madshus Nano Classic.


Det var i måndags som jag begav mig till Wasasport och konstaterade att de inte sänkt priset på skorna. Efter att försäljaren dyrt och heligt lovat att de inte skulle rea ut skorna senare, gick jag med på att prova dem. Höger sko satt som en smäck, men då jag provade vänster sko kändes den väldigt konstig och instabil. Försäljaren konstaterade att det var ett fabriksfel på den och så hade de förstås inga flera par i den storleken. Försäljaren lyckades ordna så att det skulle skickas ett par nya par skidskor till affären.

Idag ringde försäljaren som lovat och meddelade att skorna hade anlänt. Det kallar jag bra service! Jag tycker Wasasport har överraskat positivt den senaste tiden. De bytte ju ut skidpiggarna på rullskidstavarna också utan att klaga.

Så nu väntar jag otåligt på att få ge mig ut i spåret och prova nyförvärvet! De gamla skidskorna som är lappade med silvertejp kommer jag att använda då jag rullskidar.

2 kommentarer:

  1. Riktigt snygga! Och säkert bra också. ;) Jag låter riktigt med flit bli att sätta mig in i vad som är bra grejer inom skidning. Det får räcka med utgifterna inom cyklingen... :D

    Kul förresten att läsa att också din make gått ner i vikt. Jag tycker vi börjar bli många som lyckas bra på den fronten nu!

    SvaraRadera
  2. Jo, det är inte så svårt att få pengarna att rulla då det gäller sportgrejor! :)

    Det är roligt när folk lyckas uppnå sina mål. Metoderna kan ju vara lite olika, och det är ju intressant.

    SvaraRadera