måndag 1 november 2010

Det går inte att lära en gammal hund sitta...

... eller i det här fallet simma! Min jobbar- och träningskompis Pernilla, som är f.d. simlärare, var så snäll och gav mig simtekniktips i simhallen idag. Men jag lyckades inte riktigt omsätta alla fina tips i praktiken. Jag har rent ut sagt taskig koordinationsförmåga och hade svårt att veta var jag hade alla armar och ben. Så någon Therese Ahlshammar blir jag nog aldrig, men crawl är något som jag tror jag kunde försöka mig lite mera på. Det kändes mycket enklare än bröstsim. De nya simglasögonen fungerade som en dröm. Det lönar sig att sätta några euro extra på sådana grejer.

Om jag vore lika duktig att simma som Pernilla skulle jag satsa på triathlon! Ingen press, Pernilla... ;)

1 kommentar:

  1. Ha Ha!! Som Gunde brukar säga: Ingenting är omöjligt ;)

    SvaraRadera