onsdag 1 september 2010

Mommojogg

I brist på tillgång till bil blir det ingen rullskidåkning denna vecka. Istället for jag till Skogsberget efter jobbet på lite "mommojogg". Långlänken från i söndags kändes fortfarande av, så därför blev det 8 km i lugnt tempo.

På Skogsberget träffade jag en 71-årig dam som var ute och sprang. Hon berättade att hon varit med i Vasaloppet 5 gånger och hade skidat BotniaVasan på knappa 5 timmar i vinter. Hon var lite missnöjd med sin tid i BotniaVasan och jag vågade knappt säga att jag själv kom i mål på 5.18. :) Hon såg väldigt pigg, ung och energisk ut. Så vill jag också vara då jag blir pensionär!

Idag har jag också fått diskutera träning med Kim, som satsar på att springa Botnialöpet på tiden 2.30. Det var förresten roligt då jag träffade Kim på BotniaVasan i vintras, för då frågade jag av honom vid en saftkontroll: "Nå, hur är det?". Han svarade "tack, bra" och sedan skildes vi åt. Vid nästa saftkontroll, ca 10 km senare, frågade han helt apropå "Och själv då?".

4 kommentarer:

  1. Jag vill också var så då jag blir äldre! Då hålls man ung och fräsch och frisk längre, tror jag.
    Kul berättelse från Botnia Vasan.:)
    Suuuuuus

    SvaraRadera
  2. Faktiskt! Tanten såg ut som 50-60 år!
    :)

    SvaraRadera
  3. :) vilka härliga typer du råkar på under dina spring-turer! Själv fick jag oxå en förebild under u2-konserten.. där nära oss, nästan rakt framför bono stod oxå en typ 70-årig tant.. o hon måste ju ha köat en hel del för att tagit sej fram till en sån placering.. o där rockade hon hela kvällen lång. Sån ska jag bli..! :)

    SvaraRadera
  4. Jo, det är roligt att träffa på likasinnade människor. Jag är helt säker på att du kommer att headbanga på konserter även som 90-åring!

    SvaraRadera