torsdag 12 augusti 2010

3 ögonblick från denna dag

1. Jag får reda på att det kostar 850 euro att delta i Vasaloppet om man åker med chartrat flyg. Saftigt pris! Undersöker vidare vad Norvallagänget och Larsmoborna vill ha för pengar.

2. Jag springer på små stigar i Molnträsket och är helt vilse. Och plötsligt vet jag var jag är och allt är frid och fröjd igen. Har ingen aning om hur långt jag sprang, men kanske 10 km. Jag försöker uppskatta sträckorna i underkant, så känns 30 km som ingenting sedan!

3. Kl. 20.50 och jag strosar runt på stan på Konstens natt. Av en händelse går jag förbi Wasasport och ser att de har 25 % rea på alla varor och att de har öppet bara 10 minuter till! Jag rusar in och norpar genast åt mig den svindyra Shock Absorber sport-behån, som jag dräglat efter dagen före (jag motstår impulsen att sätta upp en bild av den). Fem minuter senare är bh:n provad och köpt. Med nöjda steg går jag till gågatan, där jag träffar min kompis.

2 kommentarer: