onsdag 7 juli 2010

Nyaste inköpet

Efter att ha kämpat med de utnötta tarrabanden på Karhustavarna fick jag nog. Resultatet av dagens shoppingrunda blev alltså ett par nya Excelstavar med snabbutbytbara piggar (ifall det börjar snöa helt plötsligt och man snabbt vill inleda skidsäsongen). Är man helt miljöskadad om man blir lycklig då man hittar "måste-kläder" billigt, så att man kan investera mera i sportutrustning? Jag försökte också hitta en sport-bh, men jag konstaterade att det har jag inte råd med. 70 € för en bh??? Ja, det är inte lätt att vara kvinna!

Igår var jag och Pernilla ut och rullskidade i Karperö. Det var en timme skön rullskidåkning i härligt väder och fina vyer. Karperövägen lämpar sig riktigt bra för rullskidåkning, för det är cykelväg hela vägen med få korsande väger och relativt jämn asfalt. Det känns som att det börjar bli dags att rullskida längre sträckor nu. Jag brukar skida 9-12 km, som tar 45-60 minuter. I helgen skall jag rullskida 75 minuter. Det gäller att skynda långsamt, så att man inte överanstränger armbågarna.

Idag har jag varit på benmassage. Fysioterapeuten kunde konstatera att insidan av vänster vad är väldigt spänd, och att muskeln sitter nära benet. Hon masserade även IB-senan på låren för att försöka förhindra att jag får löparknä igen. Jag skall på massage om två veckor igen. Den här veckan måste jag försöka vara lite snällare mot mina fossingar. Förra veckan var ganska våldsam med barfotalöpning och terränglöpning. Ibland känns det som att alla andra kan springa och sporta utan att få några skador! Är det faktiskt ingen annan som har några krämpor?

Till min glädje kan jag konstatera att jag har börjat återhämta mig från den träningsfria perioden. Jag känner mig gladare igen. Endorfinerna flödar åter och jag är redo för nya utmaningar! Bara jag håller mig skadefri kommer jag att satsa på Botnialöpet, 30 km i september.

4 kommentarer:

  1. Grattis till nya stavar. Sport BH får man ju billigare också, men då är de ju inte lika bra förstås. Känns lite tråkigt att sätta pengar på ett sånt plagg som inte syns egentligen...men är ändå väldigt viktigt. Intressant och informativ kommentar det här, för övrigt. :)

    S.F

    SvaraRadera
  2. Jo, jag har skoskav på båda fötterna, men tejpar man in dem så går det att springa ändå.
    Kämpa på!

    Åsa

    SvaraRadera
  3. S.F.: Det nyaste inom sport-bh:ar är tydligen SHOCK ABSORBER som håller absolut allt på plats. Och den mirakelbh:n kostar 69 €.

    Åsa: Hoppas dina skoskav ger med sig snart!

    SvaraRadera
  4. jajjamän, den rekommenderas starkt!!

    SvaraRadera