söndag 11 juli 2010

Nattlöpning och solskensskidning

I fredags begav jag och min likasinnade syster oss ut på en nattlig springtur på olika grusvägar i Nykarleby. Tanken var att springa långt och långsamt, vilket vi lyckades med för det blev en (nästan) 14 km:s löptur på 1,5 h. Jag älskar känslan av att överträffa mig själv! Jag har aldrig sprungit så långt förut, men det kändes som att jag skulle ha kunnat springa bra mycket längre ännu. Det var för övrigt en häftig känsla att springa på natten!

Idag invigde jag mina nya stavar då jag rullskidade på Kanäsvägen i stekande solsken. Resultat: en bondbränna på ryggen och vätskebrist (måste absolut köpa nytt vätskebälte). Då jag hade 5 km kvar gick piggen på ena staven sönder! Dagens ris går alltså till Exel, som inte kan tillverka hållbara stavar. Så jag fick diagonala sista biten, och det gick si så där. 15 km fick jag ihopskrapat i alla fall. Nästa helg skall jag försöka öka sträckan ytterligare.

Jag paddlade också lite med vår gamla kanadensare idag. En kajak, det vore något kanske? ;)

På det stora hela är jag riktigt nöjd med den här veckans träning: 2 gånger löpning, 2 gånger rullskidåkning och 1 gång styrketräning. Nästa vecka blir också en liten hårdare vecka med Korsholmslöparen på onsdag.

2 kommentarer:

  1. Så duktig du är! Inte underligt att du håller på att bli ett muskelpaket. Nattlöpningen måste vi göra om! :)

    SvaraRadera
  2. Tja, muskelpaket vet jag inte. Nog dallrar det här och där! ;) Nattlöpning blir det absolut igen!

    SvaraRadera