tisdag 20 juli 2010

Det är dyrt att sporta...

Idag gjorde jag ett nytt försök att rullskida med de nya Exel-stavarna. Färden gick längs den natursköna Köklotvägen (rekommenderas). I en uppförsbacke ramlade jag så att det gick hål på den ena skidskon och så att den förbenade piggen på ena skidstaven gick av igen!!! Vad är det för plastskit som Exel tillverkar egentligen? Köp alltså inte deras rullskidstavar med snabbutbytbara piggar! Det var bara att ringa till Patrik och be honom plocka upp mig 4 km tidigare än beräknat.

Nu blir det ett nytt försök hos Wasasport. Kanske de kan få bort stavändarna, så att vi kan limma dit nya som verkligen håller. Ett argt reklamationsbrev till Exel blir det i alla fall.

Till vintern blir det nya skidskor (se nedan), men tills dess lappar jag mina gamla med silvertejp.


2 kommentarer: