måndag 21 juni 2010

Springskolan!

Att springa tillsammans med andra är nästan alltid roligt! Ikväll var jag första gången på springskolan, och jag behövde inte bli besviken. Det var bra stämning och lagom tungt för flåset. En rolig nyhet är att alla tre grupper har slagits ihop till en, så nu finns det både "proffslöpare" och motionärer med! Roligt att se att de trevliga människorna från ifjol är med i år också.

Själva träningen gick ut på att spring i nedförsbacke. Om man vill få snålskjuts i nedförsbacke skall man tänka på att vara väldigt avslappnad i kroppen. Höften skall vara framskjuten, så att benen kan rulla på bäst de vill. Man skall inte stiga i med hälen först, utan med mitten av foten. Vid nedtrampet skall fotbladet vara aktivt, dvs. man skall inte klampa ner foten i marken. Axlarna skall vara bakåtdragna, men ändå skall man tänka på att vara avslappnad också i överkroppen. Mycket att tänka på!

Imorgon blir det styrketräning igen. Har funderat lite på att försöka få in två gympass i veckan, där man den ena gången skulle träna ben-armar och den andra gången mage-rygg. Men jag vet helt enkelt inte hur jag skulle hinna! Dessutom tror jag att jag behöver två vilodagar i veckan. Har provat bara med en vilodag, men då kände jag mig sliten.

4 kommentarer:

  1. Låter kul me "all-ilag" grupp. Har tänkt på hede me gym 2 g per veko jag å men vejt int når... sko kon va föståss ti kombiner ein dag me löpning å far å trän i hande banon vi tala om, men ja. fosi, e ska ju va kul å :)

    SvaraRadera
  2. Bra att få lite tekninktips. Kanske du lär dig hur man ska få benen att rulla upp för en uppförsbacke också? ;)

    Susse

    SvaraRadera
  3. Niin viikossa on valitettavasti vain 7 päivää:)

    SvaraRadera
  4. Pernilla: Jåå, vi måst absolut prov handee utebanan, så kanchi e sku gaa ti tyng in två styrketräningspass nain viko!

    Susse: Du springer så snabbt ändå så du behöver inte rulla!

    A: Ikävä kyllä!

    SvaraRadera