tisdag 18 maj 2010

Vädrets makter

Just som jag skulle ge mig ut på min inplanerade springtur började det hällregna. När det äntligen slutat regna var det så pass sent att jag inte ville springa, för jag var rädd för att min nattsömn skulle störas. Jag gav mig ut på en vanlig, hederlig promenad i det friska vädret. Till min förskräckelse märkte jag att mitt vänstra ben blev trött av promenaden, så höften är verkligen i dåligt skick! Jag borde kanske promenera mera och springa mindre tills jag får upptränat min skröpliga höft. Det låter som om jag skulle vara 80 år!

Funderar på om jag borde vara med i Mikas löpskola i sommar. Det var ju faktiskt jätteroligt ifjol! Man träffar andra springnördar, och så gör man jobbiga saker som man aldrig skulle utsätta sig för på egen hand: backträning, intervallträning, nivåtest, höftrörlighet, maxuthållighet osv. Vet dock inte vilken grupp jag skulle vara med i. I somras började jag i motionärsgruppen. Där var jag bland en av de snabbaste. På hösten bytte jag till gruppen för aktiva motionärer, men där var tempot betydligt högre och jag var sist i svansen. Klockslaget är bättre för aktiva gruppen, men stämningen var mera avslappnad i motionärsgruppen. Så jag vet inte riktigt!

3 kommentarer:

  1. Man kan inte råda över vädret, tyvärr.
    Svårt att säga vilken grupp du ska välja, men om du vill utvecklas kanske du skulle ta den mera avancerade gruppen, tycker Susse.

    SvaraRadera
  2. Jo, tror nog jag får bättre kondis om jag försöker hänga med Elmer :)

    SvaraRadera