söndag 9 maj 2010

Träningsveckan som varit

Först och främst vill jag berätta att min syster sprang gårdagens halvmarathon på 2.05, vilket är en väldigt bra tid! Starkt jobbat, syrran! Vi skall se till att hitta ett lopp som vi kan springa tillsammans snart.

Den gångna träningsveckan har inte känts alltför tung (förutom onsdagens tävling). Under veckan som gått har jag hunnit med 2 springpass (totalt 16 km), 1 vattenlöpningspass, 2 rullskidpass och 1 gympass. Nästa vecka skall jag försöka få in lite intervallträning, så att jag vänjer mig vid att springa snabbare.

Helgen har varit bra rent träningsmässigt. Fredagen blev en riktig frossardag med grillmat, tårta och skumppa på jobbet (det är sådant vi sysslar med där), och efter det var det perfekt att gå till gymmet och styrketräna lite.

På lördagen begav jag mig ut i Storsandsskogen för att springa på små stigar och hoppa över snödrivor och vattenpölar. Det finns inget härligare än att springa i skogen (säger scouten i mig)! Jag hittade en ny rutt, så att jag inte alls behövde anstränga benen med att springa på stranden. Jag blev riktigt stolt över mig själv då jag vågade prova på nya stigar. Mitt lokalsinne är nämligen lika med noll, så det var  verkligen förvånande att jag inte sprang vilse.

Ikväll har jag rullskidat 45 minuter i Sundom. Det här är första gången som det verkligen kändes som ett riktigt träningspass i och med att jag börjar få kläm på tekniken. Diagonalen i uppförsbackarna går fortfarande i snigelfart, men parstakningen börjar gå ganska bra.

Nu måste jag verkligen börja gå och lägga mig. Hård träning kräver mycket sömn! Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Jag kan hänga med på Storsandsbanan, gående. Men då är det nog bäst att vi tar med lite mat. A-L

    SvaraRadera
  2. Jo, det är bäst att vi tar med lite mat. Vill inte återuppleva förra gången vi var ute i Storsandskogen ;)

    SvaraRadera