onsdag 19 maj 2010

Skogsberget är bäst!

Ikväll cyklade jag iväg till min favorit bland motionsslingor i Vasa: Skogsberget. På vintern brukar skidspåret vara bra omskött och på sommaren är det mjukt underlag att springa på. Dessutom är det ganska backigt, så man får "gratis" intervallträning då pulsen alltid går upp i backarna. Idag bestämde jag mig dock för att skona benen och gå i de brantaste uppförsbackarna.

Som tur var fick jag inga kramper i låret, så vi får hoppas att förra veckans incident inte händer igen! Men jag tror det är bäst att jag inte springer alltför långa sträckor nu, tills benen har vant sig. Sedan mot hösten kan jag förhoppningsvis springa långpass (då blir vi ultralöpare, syrran!).

Imorgon blir det afterwork-styrketräning med P och A-L. Det ska bli skoj! Förra veckan orkade jag göra plankan 1,5 minut. På fredag blir det en välförtjänt vilodag med glass i solskenet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar