måndag 17 maj 2010

Shorts och skidskor

Shorts och skidskor kändes som en lite udda kombination till först, men var helt rätt efter att jag kommit mig ut på Sundoms stekheta cykelbana. Mitt vätskebälte och ett litet duggregn underlättade också i värmen. Jag rullskidade en timme (rekord!) och det började gå mycket bättre med diagonalen och frånskjutet. Nåja, någon Virpi Kuitunen är jag inte ännu, men jag föll inte omkull i alla fall!

Nu skulle jag gärna prova på någon annan cykelbana, för jag börjar kunna vägen mellan Vasklot och Sundom utan och innan. Tips, någon? Men jag vågar mig inte ut på vanliga landsvägar ännu. Bilarna kör fortfarande stora lovar runt mig fastän jag skidar på cykelbanan! :)

Det kändes skönt att motionera igen efter några dagars paus. Glass och grillande i all ära, men en helg känns inte som en riktig helg om jag inte har varit ut på ett ordentligt träningspass. Imorgon skall jag prova springa lite försiktigt. Håll tummarna för att det går bra!

2 kommentarer:

  1. Good luck with your run tomorrow!

    SvaraRadera
  2. Thanks! But I didn't go tonight due to the rain! But tomorrow! :)

    SvaraRadera