fredag 14 maj 2010

Det kan inte alltid vara en dans på rosor...

Igår: mardrömslik 10-km:s joggingtur i de djupaste Purmoskogarna. Omgivningarna var fina, men värmen var outhärdlig och det kändes inte bra i benen. Mot slutet började jag känna de klassiska kramperna i lårmusklerna, dvs. de som jag fick förra våren då jag fick löparknä. Nej, jag kan inte få löparknä igen!

Nu ordinerar jag två dagars vila åt mig själv och betydligt mindre löpning hädanefter. Jag får rullskida, cykla och rullskrinna istället. Antagligen kommer jag inte att kunna springa något långlopp i höst, men jag måste tänka långsiktigt. Det är ju nästa års Vasalopp jag tränar inför!

4 kommentarer:

  1. Voi nee! Vi sku ju spring 30 km i lag!

    SvaraRadera
  2. :( Vi ska se hur det börjar gå, men just nu ser det inte så lovande ut...

    SvaraRadera
  3. Hej. Du ska inte springa i Purmoskogarna...där finns Björn!!!! Du måste ha en bjällra på dig. Det hjälper inte att spela död och allt det där, om Björn blir "pissed".A-L

    SvaraRadera
  4. Hej! Men det är ju i Larsmo som björnarna lufsar omkring! Blir inte Björn pissed om man irriterar honom med en bjällra då? ;)

    SvaraRadera