tisdag 20 april 2010

Ett skiftande träningsschema

I ett tidigare inlägg sade jag att träningen har blivit ett måste för mig, men trots detta följer jag inte slaviskt mitt träningsschema. På söndagen brukar jag fundera lite hur jag bäst kunde lägga upp träningen den kommande veckan. Sedan kanske något träningspass byter dag eller uteblir beroende på vädret, orken eller andra aktiviteter. Det är helt okej att ligga på soffan och äta glass en kväll, fastän jag egentligen planerat in ett löppass. Återhämtning är också en viktig del av träningen!

Jag har just kommit hem från det traditionella after work-träningspasset med min arbetskompis. Idag cyklade vi först till Sundom och tillbaka (ca 16 km), varefter vi styrketränade på gymmet lite över en timme. Inatt sover jag säkert gott, för det brukar jag alltid göra efter mitt och P:s grymma styrketräningspass med bänkpress, ab-coaster, plankan osv.

Skavsåren störde inte träningen, tack vare de här plåstren:


Med risk för att någon tror att jag bedriver en reklamblogg, vill jag ändå rekommendera Compeeds plåster för alla som lider av skavsår. De är svindyra, men gårrbra!

3 kommentarer:

  1. Vad roligt att du bloggar! Jag läser och hejar. Och inspireras.
    Kram,
    Jol.

    SvaraRadera
  2. Ett ordentligt träningspass, tycker Susse.

    SvaraRadera